#1 Milyen témájú blogba kezjek bele? Milyen hibákat kerüljek?

Hola emberek!
Most nem kritikával érkeztem, de az is íródik már. Most egy cikket hoztam és tulajdonképpen ez az első cikkem. Leginkább kezdő bloggereknek ajánlanám, de természetesen mindenkinek jól jöhet. Egy kicsit hosszúra sikeredett ezért úgy döntöttem, hogy két részre bontom. Remélem tetszeni fog. Sok munkám van benne!
Jó olvasást hozzá!
Bells Booth


Nagyon régen, mikor még én is kezdő voltam a bloggerek között nem tudtam milyen témában (lehet)
egy történetet írni. Így elkezdtem egy ahhoz hasonló sztorit írni, amit egy másik blogon olvastam, olyan alapon, hogy ha neki is megy nekem miért ne? NEM! Erre visszagondolva elszégyellem magam és el is fogom még sokszor, hiszen ez úgy, ahogy van hülyeség. Ezt a cikket főként azért írtam, hogy mások elkerülhessék ezt az érzést. Igyekeztem minden témát összeszedni, amilyen témában lehet írni, de a legfontosabbak biztosan megtalálhatók lejjebb.
1. Fanfictionok 
A legtöbb ilyen témájú blogon manapság a főszereplők nem mások, mint: a(z) One Direction és 5 Second Of Summer tagjai. Ennek pedig egy fő oka van. Mivel róluk írnak fanfictiont ezzel több olvasót tudhatnak magukénak, és ha ez nekik így jó, nekem nincs vele problémám. Na, de azzal már igenis van, hogy folyton a fent említett bandák tagjait használják fel egyik főszereplőnek egy olyan primitív alaptörténethez, hogy összefutnak egy kávézóban/koncerten a backstage-ben vagy sorolhatnám ott pedig mindkét fél részéről megtörténik az „első látásra szerelem”. Itt leginkább az alap elképzeléssel van a baj, nem pedig a karakterekkel. Elismerem egyszer vagy esetleg kétszer olvasható egy ilyen történet, de nem TÖMEGSZÁMBAN! Mindennek van egy határa, amit azt hiszem a Bloggeren már régen átléptünk ilyen téren. Ezzel nem azt akarom mondani, hogy nem lehet róluk jó fanfictiont írni, ami nem sablon. Lehet, viszont, aki már nagyon unja ezeket a történeteket (független attól, hogy az adott főszereplő híres e benne vagy sem) nem fogja elolvasni ezt a történetet, már csak azét sem, mert arra számít, hogy ez is csak „egy lesz a sok közül”, ami már a bloggeren kering. Szóval kezdőknek nem ajánlanám, hogy egy ilyen főszereplővel ellátott fanfictionba kezdjenek bele, főleg, ha az alapgondolat már millió egyszer le lett írva más történeteken.

Na de akkor milyen fanfictiont írjak? 

 Fanfictiont szinte bármiből és bárkiről lehet írni; könyv, Forma – 1 –es pilóta, sztár focista stb. Nem tudom megmondani milyen témájú fanfiction lenne ideális írni neked! Ennek csak is te vagy a megmondhatója. Itt leginkább magadba kell nézned és végig gondolnod azt, hogy te kiről vagy épp miről tudnál igazán jó fanfictiont összehozni. Mint már feljebb említettem, én nem mondhatom meg senkinek sem, hogy miről írjon, de ötlet azt viszont adhatok.
Ha könyvről/filmről szeretnél.
Mostanában visszaszoktam arra, hogy blogokat olvassak, de eddig egy Gyűrűk ura/Hobbit fanfictionnal találkoztam csak. Na, már most ezek a történetek egy igen jól kidolgozott világban játszódnak. Tehát ha neked van annyi képzelő erőd, hogy képes vagy elképzelni azt, hogy ott állsz Középföldén és Legolas – al vagy bárki más általad kitalált szereplővel tartasz a te nagy kalandodra, akkor abból egy igen csak élvezhető történet kerekedhet!
Ha pedig egy hús vér emberről szeretnél fanfictiont írni, akkor is el kell azon gondolkodnod, hogy milyen színészeket, sportolókat kedvelsz és közülük kiválasztasz egyet. A történetnek pedig adsz egy különleges alapot és voálá lehet egy jó fanfictionod. Itt is leírok egy.
Ha épp egy focistáról van szó. Foci bolond vagyok, elnézést, aki nem szereti.
Cristiano Ronaldo egyik nap nem tud elmenni a kisfiáért, mert az edzés elhúzódott. Akárhogy könyörgött az edzőnek az nem engedte el. Telefonálgatott, de a barátai közül senki nem ért rá elmenni az ifjabb Ronaldo-ért. A tehetetlenség egy éles pengeként hasít a testébe, de abban bízott, hogy a fia megjegyezte ilyen esetben mi a teendő. Két órával később a sebesség határokat megszegve aggódó szülőként hajtott az iskolához, ahol a fiát egy kis fiú és egy lány társaságában találta.
Egyszerű, de még sem elcsépelt!
2. Gimis történetek
A fanfictionok után, vagy mellett, az ilyesfajta blogok azok, amik még leginkább elterjedtek. Ennek pedig több oka is van. Először is a legtöbb bloggerina/blogger abban a korban van, hogy középiskolába járnak, vagy épp már kijárták azt, így könnyebben tudnak azonosulni a karakterekkel és könnyebben tudnak ötletet szerezni a következő fejezethez. A másik nyomós indok pedig Leiner Laurának a Szent Johanna Gimi c. sorozata. Akik szeretik ezt a könyvsorozatot azoktól a következő pár sorért bocsánatot kérek! A kezdő bloggerek közül sokan szeretnének hasonló történet írni, mint amilyen a sorozat. A cselekmény száluk, hasonló a sorozatéval, csak a szereplők vannak átnevezve. Én szerettem Leiner Laura írását évekkel ezelőtt. De mikor nem régen újra olvastam az első könyvet a sorozatból az írása unszimpatikussá vált. Régen Renit egy jó kidolgozott karakternek mondtam, ma már teljesen azon a véleményem vagyok, hogy egy nyafka, döntésképtelen, hisztis lány. Én nem látom értelmét annak, hogy a könyvsorozatra alapozza valaki a blogját, hiszen ezt már csak azért sem fogják olvasni. Tehát ha lehet, inkább NE vegyük Leiner Laurát és az ő írásait egy gimis történet alapjául, ihlet adójául.
Na, de milyen egy jó gimis történet? 
Én azon a véleményen vagyok, hogy nem feltétlen muszáj olyan történet írni, amiben minden fejezetben az van írva, hogy milyen volt a gimiben a nap: órák, beszélgetés, nyálcsorgatás etc. Az a blog is a gimis kategóriába tartozik, amelyiknek az egyik helyszíne az iskola, de még sem ott játszódik minden és nem a köré épül az egész sztori. Nem egy ilyen blogot tudnék sorolni, ami ilyen és a gimis kategóriába sorolják. Hozzá teszem ezek a blogok népszerűbbek, mint amelyikek teljesen a gimi élete köré épülnek!
3.Romantikus történetek 
Tulajdonképpen minden történet belesorolható ebbe a kategóriába, amiben van egy cseppnyi szerelem. Ennél a kategóriánál hajlamosak átesni a ló túloldalára a bloggerek, de arra is, hogy ne fejtsék ki a gondolatukat teljes mértékben. Talán itt a legfontosabb megtalálni az arany középutat. Itt leginkább bele kell gondolni abba, hogy egy fiú ezt, hogy élheti meg, milyen gesztusokat nyújthat a lánynak és ezt fordítva. Itt úgy vélem, hogy a lány azért sokkal inkább áradozhat az érzéseiről és sokkal inkább mutathatja ki azokat. A fiúnak pedig ugyanezt a tetteivel kell bizonyítania. A szerelmeseknek nem feltétlenül muszáj egymáson lógniuk, egymást kísérgetniük mindenhova. Fontos, hogy le legyen írva, ha nem szó szerint is, hogy a bizalom meg van köztük, hiszen egy kapcsolat leginkább erre épül.
Mik lehetnek a hibák? 
Ha túl nyálasra van megírva valami. Ki szeret olyan történetet olvasni, amiben a szerelmesek öt percen belül vagy hússzor csókolják/puszilják meg egymást, vagy éppen ebben, időtartamban kétszázszor kimondják azt, hogy szeretlek. Ez nem hogy szürreális, de egy rövid idő után még roppant idegesítő is!
Ha az első találkozás/randi után a fiú megkéri, hogy legyen a barátnője a lány. Nem vagyok jártas a pár kapcsolatokban, de az első találkozás után maximum egy telefonszámot kér el a fiú, az első randi után pedig jó esetben csak egy csók csattan el.
Alaptalan beleköt a fiú a lányba, vagy éppen fordítva. Néha tényleg jó egy történetben vitát olvasni, na, de nem olyat, hogy körülbelül a semmin veszekednek. Inkább ne írjunk bele vitatkozós részt, ha egy harmat gyenge ok a konfliktus okozója.
Szerelmi háromszög. Elég volt már azokból, de tényleg! Annyi olyan történet kering már a Bloggeren, amiben a lány két fiú között őrlődik. Ráadásul némely író esetében igencsak kiszámítható, hogy kit fog választani és ezek után mi értelme olvasni a blogot?

3 megjegyzés:

  1. Jó kis cikk. De személyes véleményem az, hogy mindenki írjon azt, amit akar. Az a baj, hogy sokan másoktól várják, hogy mit írjanak, azt szeretnék, hogy mások döntsenek helyettük. Én pl. fanficeket írok Once Upon a Time, X-men Evolution, Kyou Kara Maou és Robin Hood a tolvajok fejedelme fandomban. Mert ezeket szeretem.

    VálaszTörlés
  2. Szia! :)
    Először is köszönöm, hogy írtál véleményt! Nagy megkönnyebbülés volt számomra azt olvasni, hogy tetszett neked ez a cikk.
    Én is így gondolom, hogy mindenki azt ír, amit akar, csupán csak a témákat írtam le itt és azoknak a hibáit segítségként. Ebben is teljesen igazad van, de valamilyen szinten ők is megérthetők, hiszen azt szeretnék, hogy minél több olvasójuk legyen, ezért választanak olyan témát, amit sokan kedvelnek.
    Ölelés
    Bells B.

    VálaszTörlés
  3. Szerintem is mostanság abbahagyhatnák az olyan történetek, ahol a fent nevezett fiúk híresek. Vannak kivételek, rendben legyenek híresek, de könyörgöm akkor valami jó háttérsztorival. Angol fanfictionökben egyre elterjedtebbek az olyan sztorik, amikben a fiúk nem híresek, de ők a szereplők ugyanúgy. Azok is élvezhetőek. Szerintem is jó cikk, és egyetértek.:)
    u.i: megkaphatom a Gyűrűk urás blog linkjét?*-*

    VálaszTörlés