Kritika #148

Drága olvasók!
Egy újabb kritikával érkeztem, ami kicsit más, mint a többi.
Már az elején leszögezném, hogy az írónő egy első benyomás véleményt kért, azonban a blog egyik rendszeres olvasójaként a cselekmény egy egységként van a fejemben, így lett belőle egy teljes kritika végül. Remélem nem gond!:)

Kinézet:

Mikor megnyitom a blogodat nagyon kellemes, kékes összhang fogad.
A fejléced nagyon szép. Kifejezetten tetszik, hogy Miley képe nem kék, hanem megmaradt az eredeti színében. Ericről szerintem lehetett volna jobb képet is találni, és nekem kicsit furán hat, hogy csak úgy ott van. Nem képzi szerves részét a fejlécnek. A cím felirata bagyon tetszik, azt a kis idézetet azonban én feleslegesnek tartom. Valamint hiányolom azokat az apró kis részleteket, amelyek a történet tartalmára utalnak.
A modulsávodban rengeteg dolog van, nekem talán kicsit sok is. A menüd szép, a többi viszont szinte nincs is kódolva. Ez még annyira nem is lenne gond, hiszen a kódolás nem feltétel, de sorkizártra kéne venned mindenképp a szövegeket itt is, illetve szerintem a címek kaphatnának másféle betűstílust. Ezt az éppen hányan online-ak modult én sose értettem, szerintem felesleges, az össz oldalmegjelenítésére pedig ugyan minden blogger büszke - még jó, hogy -, de az olvasókat ez hidegen hagyja, így én ezt is eltávolítanám a modulsávból. Az idézetek jók, de szerintem amit Erictől vettél, az picit túl hosszú. A versrnyre jelentkezős képeknek pedig ha csinálsz egy oldalt és oda rakosgatod őket, nem fogják rontani a blog összhatását.
A bejegyzeseid szép rendezettek, nincsenek telepakolva képekkel, sorkizártak, tényleg jók! Az egyetlen apróság, amibe belekötnék, hogy az új bekezdéseket érdemes kicsit beljebb kezdeni.
Összességében egy igényes, hangulatos blogot láthatnak az olvasók, ahol ugyan van még mit változtatni, de ezek csak apróságok.


Tartalom:

Mikor először megláttam a címet, az volt az első gondolatom, hogy egy újabb kiszámítható, sablonos blogot fogok olvasni, ami ráadásul fanfic.
Tévedtem.
Az alapötleted iszonyatosan jó, soha nem találkoztam még ilyennel - pedig elhiheted, rengeteg blogot olvastam már -, az pedig külön pirospont, hogy felhívod a figyelmet egy másik történettel való egyezésre.
Az első néhány fejezet nagyon megfogott, egyből fel is iratkoztam. Egy idő után azonban kezdett kiszámítható lenni a történet, mostanra pedig úgy érzem, egy elsietett katyvasz az efész. A cselekményt szépen vezetted az elején, meffelelően adagoltad, aztán elkezdtél kapkodni és elsiklani dolgok felett. Például hogy mi miért történik, vagy, hogy főhőseink sztárok. Utóbbiból elég kevés jön át, csupán néha van olyan esemény, ami erre utalna. Indokolatlanul feltűnnek szereplők, akik ugyanígy el is tűnnek, az olvasók pedig csak néznek, hogy akkor most mi van?! Valamint egy romantikus történetnél fontosabb maga az út, amit a két szereplő megtesz egymás felé, mint az, hogy együtt vannak. Nálad viszont ez az út elkezdődött, majd azonnal a végére is ért. Hiányoztak számomra azok a kis apróságok, amik összekapcsolják a két szereplőt. Főhőseink ugyanis lényeges dolgokról nem beszélgetnek. Médiumként mindent megtudnak a másikról. Én elhiszem, hogy ha két ember együtt él, sok dolgot megtudnak a másikról, de azért nem mindent. Vonzalmat érzek a két főszereplő között, de hiába írod le, nekem hiányzik egyelőre az a nagy bumm, hogy ők egymásba szerettek.
A mellékszereplőkből pedig néha túl sok. Olyan helyeken bukkannak fel, ahol semmi keresnivalójuk nem lenne. Viszont néha meg olyan, mintha nem is léteznének. Csak úgy vannak a levegőben, hogy legyen még néhány karakter, de elég kidolgozatlanok.
A váltott szemszög a világ legjobb dolga tud lenni, viszont hatalmas buktatókat rajt. Például, hogy nagyon jól kell ismernünk a karaktereinket, és meg kell tanulnunk őkrt elválasztani egymástól. Nálad viszont azt vettem észre, hogy a két főszereplő ugyanúgy beszél, ugyanúgy gondolkodik. Laycie kicsit túl fiús, Eric kicsit túl lányos. És a gondolataik nincsenek eléggé kibontakoztatva. Valamint Eric elpuhult, Laycie pedig visszafejlődött kicsit a történet előrehaladtával.
Ezeket a dolgokat pedig ne vedd bántásnak, mert nem annak szántam. Mindezek ellenére a történeted szerintem olvasásra érdemes, a kreativitás pedig szükséges, de nem elegendő. A kivitelezés még talán többet nyom a latba. Szóval, szerintem ezekre figyelj oda, próbálj meg javítani rajtuk, és simán lehet akár duplaennyi feliratkozód is.


Helyesírás:

Alapvetően jó a helyesírásod, így itt nem nagyon tudok mit mondani. Visszatérő hibád, hogy az azonosságot kifejező szavakat (pl.: ugyanaz, ugyanolyan, ugyanott, stb.) külön írod. Ezek a szavak azonban egybeírandóak, figyelj erre!
Ha odafigyelsz a fentebb említett dolgokra és kicsit bővebben és választékosabban fogalmazod meg a gondolataidat, szerintem nagyrészt tökéletes lesz a dolog.


A kritika a saját véleményemen alapul, segíteni szeretnék vele, nem célom bárkit is megbántani!


Szép napot,

Gabby C. Oaks


2 megjegyzés:

  1. Köszönöm szépen, hogy időt szántál a történetemre, és véleményezted is! Megfogadom a tanácsaidat, igyekszem javítani a hibáimon. :)
    Én is észrevettem, hogy Eric "kissé" elpuhult, és, hogy Laycie is változott, ezen már elkezdtem dolgozni, talán sikerül eszközölni. :) A modulon javítani fogok, a szereplők pedig azért tűnnek el, illetve jönnek elő néha (olyan hirtelen), mivel a kettőjük szerelmére próbálok koncentrálni. De erre is megpróbálok majd figyelni köszönöm, hogy felhívtad rá a figyelmemet!
    All the love, RS

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Drága RS!
      Igazán nincs mit, örömmel segítettem!:)
      Örülök, hogy észrevetted, hiszen ez egy helyes út kezdete! A mellékszereplőkkel kapcsolatban pedig nem akartalak megbántani, csupán rá szerettem volna világítani, hogy egy-két plusz bekezdest ha szánsz rájuk, máris kerekebb lesz a történet.:)

      Ölel, Gabby

      Törlés