A Szent Johanna Gimi

Ezt a könyvajánlót egyszer mindenképpen megszerettem volna írni. Hogy miért? Mert egyszerűen nem olvastam még jobbat Ennél. Ez persze lehet elfogultság,illetve még nem olvashattam olyan sok könyvet ahhoz,hogy ilyen fajta véleményem lehessen. Azért is mondom ezt ki így,nyíltan,mert rajtam kívül még sokan így gondolkodnak. Aki eddig még nem olvasta,vele szeretném megismertetni,esetleg megszeretni,elolvastatni. Hallottam olyan olvasókról is,akik a SZJG előtt,nem kifejezetten rajongtak a könyvekért,az olvasásért. Viszont a könyv hatására megszerették. Ez nagyon nagy szó,mert egy könyvtől nem várhatunk el sokat,de ez igen is jól szerepelt a "tinik" világában. 

Nem a legelejétől kezdtem az olvasást (mármint nem az első-második kötet megjelenése környékén),hanem már amikor az ötödik is megíródott. Az egyik barátnőm javaslatára kezdtem neki az olvasásnak,aki egyből két kötetet nyomott a kezembe,azzal,hogy: "Nem fogom tudni letenni, pár nap és találkozunk!". Igaza volt,hamar kopogtattam nála és sorban kértem el tőle a könyveket. Számomra igazi felüdülés,amolyan megváltás volt ez a könyv,előtte nem találtam hozzá hasonlót. Elolvasgattam a kötelezőket (jó,nem mindegyiket),és azon kívül is csak ritkán találtam valamit,ami tetszene. Ez teljesen más hatással volt rám. Éjt nappallá téve olvastam a házunk különböző szegleteiben,még reggeli közben is lapozgattam az oldalakat. Az elején meg volt a kimondott "gimis stílus",amit tulajdonképpen a Szent Johanna tett ezután még ismertebbé. A szereplők elképzelésével,a viccek hatására egyre jobban beleszerettem a könyvbe. A karakterek változatosak és szörnyen jók. Mindegyikükről írhatnék több oldalt,színes személyiségi körük lett. Laura leírásai nagyon tetszenek,igazán tehetséges. Fergeteges poénjai vannak,imádom őket. Csodálom,hogy ilyen gyorsan,ilyen sokat tudott írni nekünk,hisz ez elképesztő. Faltam az oldalakat,és hamar beértem az írónőt és legközelebb már együtt vártam a többi olvasóval a következő megjelenést. Hihetetlenek a fordulatok,amiket belecsempészett,ritkán kiszámítható (vegyétek figyelembe,hogy gyakran elfogult vagyok). Most olvasom újra a történetet,és még így sem unom.Igaz,hogy már mindent tudok,de mégis nagyon szeretem. Irigylem azokat,akik még nem olvasták,bár csak én is újrakezdhetném és meglepődnék mindenen. 

A rövid ismertető:

A történet főszereplője Rentai Renáta akinek végig kísérhetjük gimnáziumi éveit a Szent Johanna Francia Tagozatos Alapítványi Gimnáziumban. Életében először barátokra és befogadó közösségre talál. Itt találkozik Antai-Kelemen Ádámmal – becenevén Cortezzel –, Reni első látásra beleszeret, csakhogy nem vezet könnyű út a suli legsármosabb, legnépszerűbb srácának szívéhez. Reni csetlik-botlik, csakhogy közel kerüljön Cortezhez, ami kezdetben sok kellemetlenséggel jár. Eközben végig kísérhetjük az osztály minden tagjának történetét, és hogy miként készítik teljesen ki a tanárokat, különösen a rettegett igazgató-helyettes asszonyt. Az irigylésre méltó osztályközösség történetét az érettségi-bankett napjáig végig követhetjük.

Egy könyvesboltból:

Évtizedek óta nem született ekkora sikerkönyv ifjúsági kategóriában. Ámbár elsősorban ( kizárólag?) lányoknak szól. Értékéből ez persze mit sem von le, hiszen fiatal lányok százait bírta rá az olvasásra - heti szinten térnek vissza hozzánk szülők a sorozat további köteteiért és hálásak az ajánlásért, mert a legtöbben e könyv kapcsán tapasztalták először, hogy gyermekük képes órákon át egy helyben ülni és olvasni. A szerkezetének - napló- köszönhetően könnyen követhető. A nyelvezet és a felvázolt mindennapi élethelyzetek is a mai tizenévesek igényeinek megfelelőek.

Idézések olvasóktól:

Ha egyszer elkezded, nem tudod abbahagyni. Oldalról oldalra változik a hangulatod a történésekkel... egyszer sírnál, máskor pedig megölelnél mindenkit a boldogságtól :) Rossz érzés rádöbbenni, miután elolvastad, hogy még mindig csak a saját szobádban üldögélsz és nem éppen Zsoltiék garázsában a többiekkel :)



Egyszerűen felülmúlhatatlan ez a könyv!!! Mindenkinek nagyon ajánlom! Ha vicces rész volt benne dőltem borultam a nevetéstől, ha valaki sírt én is zokogva olvastam a sorokat. Valószínű ennek oka az volt, hogy teljesen Reni helyébe tudtam képzelni magamat...márcsak Cortez miatt is. Teljesen egy cipőben járok/jártam vele! De a sok "szívatás" amit a tanárokkal csináltak, mi is merítettünk belőle ötletet. Nálunk is bekerült egy új diák a naplóba, mi is előszeretettel csináltunk kisebb "balhékat", de úgy érzem ezekkel tettük felejthetetlenné az utolsó közös évünket! Elgondolkoztam egyik este: Milyen jó lenne ha ebből a könyvből filmet is csinálnának. Az biztos, hogy óriási sikere lenne! Köszönjük SzJG, hogy ilyen "letehetetlen vagy"...most kezdelek 3-jára olvasni és még most se bírom lerakni. Úgy érzem megint egy hétvége alatt foglak kiolvasni! Szerelem volt első...második és most már harmadik látásra is! Köszönöm barátnőimnek a sok biztatást, hogy olvassalak el...életem egyik legjobb döntése volt!!!



(8./I és 8./II. kötet)
Én a lányomnak rendeltem . Én nem olvastam, de azt tudom, hogy Ő falta ezeket és az előző könyveket is. Ezt a két kötetet kevesebb mint 3 nap alatt kiolvasta. Azt tudom róla hogy a tini korosztály minden örömét és bánatát is leírja, így Ők magukénak érzik a történetet. Ezért ajánlom Mindenkinek, sőt ettől a könyvtől akár még az olvasó kedvük is megjöhet!



Egyszerűen fantasztikus könyv. Minden fiatalnak, kamasznak, de felnőtteknek is ajánlom. A mai kort mutatja be, szinte mi is átéljük a szereplőkkel az eseményeket. Van benne humor, szerelem, csalódás, veszekedés, balhék. Alig bírtam kivárni a kötetek megjelenését. Számolgattam a napokat, hogy mikor vehetem a kezembe. Egy baj van csak. Nagyon hamar a kötet végére értem. Köszönjük Leiner Laura, hogy ilyen fantasztikus kötettel ajándékoztad meg olvasóidat. Remélem még több ehhez hasonló könyvet írsz majd!



Furcsa ez így, nagyon furcsa. Mielőtt megjelent volna, én is, mint mindenki, lázban égtem, hogy vajon mi fog történni. És most, ha rágondolok, eszembe jut, hogy mostmár kerek az egész, vége. És van a szívem egy kis zugában -egy nem annyira elrejtett zugában- egy kis hiányérzetem. Persze ezek után is akármikor újraolvashatom, meg még nagyon sokan és nagyon soká (talán örökké...) rajongani fognak érte, de ezután más lesz egy kicsit... De -időszakos melankóliám ellenére- igazán örülök, hogy megszületett ez a sorozat. Ez, nekünk kamaszoknak, valamilyen szinten önképet adott rólunk, a korunkbeli fiatalok különböző életéről, az örömökről, megpróbáltatásokról, amiket nap, mint nap átélhetünk, de mégis jó volt elolvasni ezt 8 kötetben. Köszönjük Leiner Laurának, hogy megírta nekünk, egy élmény volt/lesz... ÖRÖKKÉ! <3


Először is gratulálok Leiner Laurának és a könyvének , hogy sikerült megértetni , hogy magyar író által írt könyv is lehet jó sőt fenomenális.Eddig kisebb fenntartásaim voltak a magyar írókkal, nem tudom megfogalmazni , hogy miért csak egyszerűen inkább kerültem azokat a könyveket amiknek magyar a szerzője.Most meg az egyik kedvenc könyvem egy magyar szerző által írt könyv.:D A történet nagyon nagyon tetszik.Renit eleinte nem bírtam aztán később megszerettem.Nagyon tetszett benne ez a naplós írása a könyvnek az , hogy nem fejezetek hanem napok vannak és a rövid pontozás a napok végén.Virág tényleg nagyon sötét , de én (ez egy önoltás lesz xd) megtaláltam magam benne.Sötét,szeret rajzolni és szereti a rock zenét.Kingát eleinte annyira nem bírtam aztán nagyon megszerettem kegyetlen beszólásai vannak és rengetegszer megnevettetett.És a végén egy jó nagy pozitívum amikor Renivel olyan jót tudott beszélni.Arnold mondatai is ütöttek nagyon sokszor.Zsolti és Dave egymás elleni merényletein nevettem a legtöbbet.A pizzarendelés, a rakjuk be a tanárt háttérnek xd.Cortez nagyon jófej és gördeszkás és cuki.Nemcsoda , hogy Reni totál beleesett.Mondjuk én inkább Ricsit szívlelem.A poénjai és a stílusa valamint az egész gyerek egyszerűen cuki.Ami még a fiúkban külön tetszik, hogy amikor korizni voltak és Virágot kicsúfolták akkor mind elintézték azokat akik beszóltak neki.És ez a legjobb az osztályban , hogy összetart.Alig várom a második részt is lehet még ma el kezdem :))) ( Ó és Virág kutyája nagyon aranyos *-*)


Őszintén remélem,hogy legalább egy valakit találtam,akinek tetszett és úgy döntött,hogy neki áll az olvasásának. Megéri! :)

Dodoo

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése