Kritika #123

Álbíná
író: Ninon


Kinézet:

Szép. A színek összhangban vannak, elsőre nagyon megnyerő. A bejegyzéseid sorkizártak, nincsenek tele képekkel, a modulsávod rendezett, pár apró változtatást mégis javasolnék. A moduloknál is állítsd a szöveget sorkizártra, hogy szebb legyen, illetve szerintem állíts be egy picit csicsásabb betűtípust a címekhez, hogy jobban kitűnjenek. A fejlécet is jó, nem az a kiemelkedően szép, de a bloghoz szerintem illik. Valami furcsát érzek benne, de nem tudom megmondani, hogy mi az...

Történet:

Szerintem nálad kivételesen a "szakmai" résszel kezdem és utána térek át a történetet illető dolgokra. Nos, a helyesírásod annyira nem rossz, de több helyen láttam elírásokat, apróbb hibákat, a vesszőkre is több figyelmet kellene fordítanod, az "és" elé csak akkor nem tesszük ki ezt az írásjelet, amikor felsorolás van. Ha mondatrészeket csatolunk össze, akkor bizony itt is kell, ahogy a mutató-, illetve utaló névmások elé is. A legnagyobb formai hibák, hogy nem tagolod a bekezdéseket, minden egyben van. Ha új gondolatmenetbe kezdesz, új bekezdést is kell kezdeni, kicsivel beljebb ráadásul. A párbeszédeknél pedig nem idézőjeleket, hanem gondolatjeleket kell használni. A leírásaid alapvetően jók, de sok helyen zavarosak - főleg az elején -, szerintem erre figyelj. A főszereplő lány, akinek a keresztneve eggyezik a blog címével is, kiforrott karakter, tetszik. Bár a kémia iránti rajongásával sehogy nem tudok azonosulni, mert én kimondhatatlan undorral fordulok ezen tantárgy felé. A prológusod nekem nagyon zavaros volt. Ha nem kritikát kértél volna, hanem csak random beleolvasok, valószínűleg itt be is zártam volna. DE a folytatásod jó. A történet egyedi, érdekes, bár a stílusodon van még mit javítani, megfogja az olvasót. A szemlétet váltást nem értem. Mire az ember kezdené beleélni magát Álbíná világába, hirtelen váltással átcsapsz Louishoz. Én ezzel vártam volna még, mivel nem tűnt még fel a történetben, így nem volt meg a logikai kapocs sem a váltáshoz. Ahogy a négy részt olvastam, érezhető volt az írói fejlődésed, a történet kibontakozása. Viszont van valami, amit nagyon sajnálok: hogy fancitiont írsz. Ez a történet annyira jó lehetne, hogy az már szinte fáj, mert elképesztő az alapötlet. Aztán megjelenik a One Direction és ez sajnos változtat a véleményemen. Nincs bajon a fiúkkal, abszolút semlegesek számomra, de idegesít, hogy rengeteg kreatív író - köztük te is - arra pocsékolja a fantáziáját, hogy meglévő karaktereket használjon fel, akik hozzák magukkal az életük darabkáit is, ahelyett, hogy picit több energiával saját szereplőt hoznának létre. Komolyan gondolkozz el a saját történet megalkotásán, mert ha ez az lett volna, akkor most eggyel több aktív olvasód lenne.

1 megjegyzés:

  1. Köszönöm a kritikát! A hibáimon próbálok javítani, kisebb nagyobb sikerrel. Viszont a fiúktól nem fogok megválni, még ha ezzel el is veszítek egy olvasót. Úgy gondolom, ha történet jó az emberek olvassák, és nem csak akkor, ha a karakter számukra megfelelő. Hisz attól, hogy kinézetre hasonlít valakire és a munkája is megegyezik a valós személlyel, nem feltétlenül unalmas. Még egyszer köszönöm, hogy őszintén leírtad mindezt! További szép estét!

    VálaszTörlés