Kritika #128 - Teljes körű kritika az Erdőlakó című blogról | by: Timi Dreams

Kedves, Olvasóink!
Megérkeztem a tegnap mára beígért kritikával, szóval itt is van.
Igazából nincs hozzáfűzni valóm, szóval nézzük is magát a kritikát!





Design

Kinézet
Amikor megláttam a blogod, akkor az volt az első gondolom, hogy szeretnéd, hogy szép legyen, csak ez nemigen jött össze... eddig. Sajnálom!
Széles az egész, egy kicsit kisebbre kellene állítani, alig látszok valami a háttérből, viszont ez addig nem megoldható, ameddig rossz a sablon. „Egyszerű”-nek kellene lenne és azok közül is a kéknek, csakhogy a fejléc mérete is túl nagy, ezért nem tudod keskenyíteni a blogot.

Cím
Őszintén kíváncsivá tettél, mikor elolvashattam ezt a címet. Számomra figyelemfelkeltő erővel bírt, s úgy gondolom, ezzel nem vagyok egyedül.

Fejléc
Ha nagyon rövid akarnék lenni, azt mondanám, rendelj egyet, illetőleg rendelj újat egy olyan személytől, aki - véleményed szerint - tehetséges a „szakmában”, ugyanis hidd el, megéri majd várni!
Azért egy kicsit részletezném. Számomra ennek a fejlécnek olyan benyomása van, mintha meg lett volna egy alap, majd arra ráhelyeztél volna két fekete-fehér karaktert -, amit nem értek, miért nem színes, amikor az egész fejléc az - és legvégül ráírtad volna Paint segítségével a blogod nevét különböző betűtípusokat használna. Lehetséges, nem eszerint történt, viszont én ezt látom rajta. Sajnálom!
Apropó, van rajta egy HTML-kód, ami egyszerű, de nagyszerű.

Háttér
Igazából először nem tudtam eldönteni, hogy tetszik-e vagy sem, ám azt kell mondanom, a színvilághoz szuper, és ha egy visszafogottabb fejléced lenne, lehet odáig is lennék érte…

Bejegyzések
Menjünk fentről lefele!
A dátumot először nem tudtam mihez kötni, aztán eszembe jutott, hogy hogyha igazán rá akarom fogni, akkor a fejléc „Erdő” betűtípusához illik. Szerintem változtasd meg olyanra, ami sokkal jobban illik hozzá.
A bejegyzés címe lényegében ugyanolyan, mint a fejlécen lévő, szóval ezzel nem lehet bajom. Igaz, az ott lévő dőlten van írva, viszont itt jobb így, na, meg igencsak részletkérdés. Engedd meg, hogy itt még hozzátegyen azt, tetszik, hogy nem „fejezet”-nek vagy „rész”-nek nevezed a bejegyzéseket, hanem kitaláltál neki egy másik megnevezést, a „feljegyzés”-t. Ennek bizonyára meg van az oka is, viszont így is-úgy is különleges.
A szöveget szerintem tehetnéd sorkizártra, úgy szebb és kérlek, ne tégy a közepébe vagy aljára képet, ezzel elrontod az összhatást. Véleményem szerint elég, hogyha a legelejére teszel egyet méretre igazítva. Ez lehet akár a szöveg előtt középen, akár a legelejének valamelyik szélén, ahogyan neked szimpatikus.
Úgy gondolom, hogy nem kell a rész végére azok a megosztások, ha valaki meg akarja osztani, akkor küld egy levelet annak az oldal linkjével ellátva.
Végül pedig szerintem elég egy bejegyzés egy oldalt.

Modulok
Haladjunk itt is fentről lefele!
Az első ugyebár egy menü, aminek HTML-kódja van. Úgy vélem, jó, viszont jobb lehetne, ha szélesebbre tennéd. Meddig? A fejléc jobb széléig elhúzva annak jobb szélét. És idegyűjthetnéd egy külön oldalra a részek linkjét, hogy egy helyen meg lehessen találni.
A „Főoldal” jó helyre nyílik, akárcsak a „Szereplők”. Komolyan el kellett gondolkoznom, hogy ez most így jó-e vagy sem, merthogy ugyanúgy hívhatnánk különlegesnek… Végül arra tudtam jutni, hogy ezt nevezhetjük egyedinek, csakhogy ez a képes-megoldás addig lesz jó, ameddig lesz fekete-fehér a blogon, történetesen a fejlécen és esetleg még ezek a karakterek tulajdonságai is… bár úgy gondolom, utóbbi nem feltétlen fontos. Viszont hirtelenjében fogalmam sincs, hogyan lehetne ezt megoldani. Az idézetek jó ötlet, de én örülnék egy kis információnak. Például hány évesek, mi a teljes nevük hasonlók, amik fontos apróságok lehetnek.
A „Fülszöveg” nem értem, miért van itt, én egyszerűen a modulba tenném előtte egy képet elhelyezve vagy hasonló. Az sem teljesen világos, miért ütöttél ennyi entert, az oké, hogy külön sorban akarsz valamit kezdeni, viszont a sorkimaradások nem világosak. Talán még azt el tudom képzelni, hogy a Worldben „Normál”-on volt a szöveg, ezáltal saját maga tette ilyenné. Ami pedig magát a fülszöveget illeti, tetszik.
A következőt úgyszintén - rettentően rövid - fülszövegnek mondanám vagy esetleg idézetnek. Javaslom, nevezzük el ezt a történet idézetének. Tedd sorkizártra, az úgy szebben mutat. Amúgy, ezt a szöveget szintén jónak találom.
A „Rendszeres olvasók” modul az, ami akárhány blogot nézel, nem tudsz mit mondani, tehát nézzük inkább a „Chatkuckót”. Egyszerű, mégis kicsit más megnevezés, ami szuper, habár ha nagyon bele akarnák kötni, megjegyezhetném, válassz olyat, ami jobban illik a történethez… A chat színei nem okésak. A vízszintes sávok egyike lehetne narancsságra, a másik pedig fekete, míg a link színe szürke. Igazából most csak hirtelenjében mondtam valamit, amivel azt akartam érzékeltetni, hogy ennek is a blog kinézetéhez kellene illenie.
A „Blogarchívum”-ról nem tudok sok mindent mondani. Jó úgy, ahogy van.
Egy köszönetnyilvánítással kapcsolatos modul az utolsó előtti, amiről csupán annyit jegyzenék meg, hogy ezt is tehetnéd sorkizártra.
A „Csere-bere” című modulnál pedig lehetne kizárólag a blog címe található. Úgy gondolom, nem kell oda sem a favikon, sem az utolsó bejegyzés címe.
A „Magamról” szerintem felesleges, a bejegyzés végén úgy is ott a neved, ha pedig még inkább hangsúlyozni szeretnéd, készíts egy „Információk” nevezetű modult - ezt amúgy hiányolom -, amibe az „Író neve” vagy hasonló elnevezésű sorban a nevedet egy erre vezető linkkel adod meg. Mit írhatnál még az „Információk”-hoz? Példának okáért, mikor jött létre az oldal, ki készítette a dizájnt, a fejlécet, ide bemásolhatnád a köszönetnyilvánításodat, majd azt a modult, ami kizárólag erről szól, törölhetnéd.

Mobil-verzió
A fejléc itt sem tetszik. Sajnálom! Ezen kívül viszont semmi bajom sincs vele, tehát lényegében itt akár ki is vehettem volna ezt a pontot.

Összegezve a designban látottakat
Azt hiszem, a legegyszerűbb az lenne, ha kérnél egy dizájn-átalakítást olyan szerkesztőtől, aki véleményed szerint gyönyörű fejléceket és csodás összhatást tud létrehozni. Elképzelhető, nem egy-két napot kell rá várnod, hanem egy vagy akár több hetet, de ha remek szerkesztőt választasz, nem maradhat el a várt eredmény sem.


Történet

Megmondom őszintén a cím után -, ami tényleg, igazán megfogott - egy olyan bejegyzéseket akartam találni, ahol az írónak alapkövetelmény magával szemben, hogy ne ejtsen helyesírási hibát és elírást sem. És ez megvalósult. Jó-jó, a legvégén kihagytál egy szónál egy betűt, de is így maximálisan tudhatta az ember, miről van szó. Azt szeretném tanácsolni - a sorkizárt mellett, - hogy írd a gondolatait dőlt betűkkel! Talán erre a részre az előrész jobb lenne, viszont… Én nem tudom, még mit írjak… Komolyan úgy érzem, van ebben a történetben valami. És mielőtt tovább nyekegek, inkább elolvasom a következő részt is.
Apropó, váratlan, ugyanakkor számomra rendkívül pozitív, hogy magyar névvel és férfi szemszöggel találkoztam – ettől egyből nem átlagos.

Itt egy apró hibát észrevettem elsőre, ezért szeretném jelezni: a címet kis betűvel írtad - gondolok itt az „álmok”-ra. Tudd, kizárólag azért írtam, hogy jelezzem feléd, hisz te is tévedhetsz, akárcsak mindenki.
Azt vettem észre egyszer csak olvasás közben, hogy majdnem egymás után a „de” szót olvasom, ezért szeretném felhívni a figyelmed a szinonima használatára. Ugyebár példának okáért erre az „azonban”-t, a „viszont”-ot és az „ellenben”-t is használhatjuk… persze, értelemtől függően, hisz valamikor olyan szinonimát is tehetünk egy mondatba, ami akképp nem értelmes. Emellett megemlíteném, hogy fogalmam sincs, miért használtál ennyi sorkihagyást. Néhol értem, hogy az idő múlását ekképp is szeretnéd jelezni, viszont akad olyan, ahol számomra érthetetlen.
Itt is találtam egy elírást, de hát, ez mindenkivel megeshet, szóval ennyit erről. Annyit még hogy számomra egy rész 1500-2000 szavas ez pedig nagyjából a fele volt… Azt tanácsolom, erre figyelj oda, mert ha rövid résszel állsz elő, nemigen tud az olvasó belemélyedni… Mire megtenné, vége.

Igazából már mindent leírtam az előbbiekben, ehhez már nem tudok igazán mit írni, hisz ismételni nem szeretném magam, arról tudsz, amit írásba foglaltam. Talán csak annyi lenne, hogy olvasás közben az jutott eszembe, hogy nem értem, miért írsz ennyi kötőjelet… Igen, természetesen, - mint láthattad, - én is szoktam, csakhogy van olyan hely, ahol nem értem az értelmét – gondolok itt főként az utolsó sorokban lévőre. Ámde most olyat jegyeztem meg, ami lehet egyszerű író szabadságként felfogható is, ezért erről nem pötyögnék többet.
Azért azt szeretném megemlíteni, hogy fontold meg, fontosnak tartod-e, hogy ennyi kép legyen egy „feljegyzés”-ben, ugyanis - számomra - ez inkább zavaró volt, mint sem király.

Olvasom, olvasom, és egész jónak találom, de úgy érzem, valami hiányzik belőle. Nem is tudom… Valószínűleg az lehetett a problémám, hogy nekem nem minden érzelem jött át. Gondolok itt főként a „Rettenetesen feldühített.” mondatodra. Javasolnám, használj hasonlatokat, hátha az által eléred a kívánt hatást.
Halkan megemlíteném, találtam benne egy-két vesszőhibát, amit ha egyszer átfutsz, saját magad is megtalálod.

Ez volt az a rész, aminél ismét elő kellene hozakodnom a hosszúságával, azonban mivel ezt feljebb már bővebben leírtam csupán annyit mondanék: számomra kissé rövid lett… Mindezt pötyögöm úgy, hogy faltam a sorokat.
Egynéhány hibát észrevettem benne, viszont ezek jelentéktelenek voltak. Mikre gondolok? Többnyire szóvégi írásjelek, de mint mondtam, rettentően kevés; ezt is csak azért jegyzem meg, mert ha átnézed, simán észreveszed – szerintem.

Tanácsolom, figyelj oda, hogy ne írd le ugyanazt a dolgot kétszer! Ha esetleg le akarod, avagy le szükséges, akkor fogalmazd meg azt másképp!
Nemigen tudtam belemerülni a hosszúsága miatt, ellenben az biztos, hogy ettől függetlenül tetszett.

Összegezve a történetben olvasottakat
El kell ismernem, jó kis történet ez. Való igaz, nem hibátlan, ámde mindig van mindenkinek hova fejlődnie. Azt ajánlom, mielőtt közzéteszed a részt, olvasd át, ezáltal az apró hibákat ki tudod javítani. Emellett pártolom a szinonima-használatot és a hasonlatok leírását úgyszintén, melyeknek köszönhetően úgy vélem, ennél is élvezetesebb lesz a blogod olvasása.


Összegezve az egész látottat és olvasottat

A dizájnról rettentően röviden annyit, hogy javaslom, kérj egy teljes dizájnt készítő segítségét. A történet pedig jó, de természetesen semmi sem tökéletes, neked is van hova fejlődnöd, akárcsak mindenkinek. Ám ezek a részek nekem - meglepően - tetszenek. (A meglepőt csak azért használtam, mert a blogoknál - magamtól, nem kritikaíráskor - főként fanfiction-öket szoktam olvasni!)


Ezúton szeretném megjegyezni, az írói szabadság él, ezáltal cseppet sem gond, ha nem értesz valamivel egyet, - avagy bárki más, - viszont kérlek, amennyiben azt jelzed - még szívesen is veszem - azt illedelmes, kulturált hangnemben tedd, hisz - mint már említettem is - egyetlen szavam sem azt a célt szolgálta, hogy veled -, avagy valaki mással - szemben udvariatlan, tiszteletlen legyek.
Köszönöm a kritikakérésed!
További szép napot!
by: Timi

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése