Megtiszteltetés ért; avagy bemutatkozás és ismertető | by: Timi Dreams

Kedves, Idetévedők, avagy Rendszeres olvasók, illetőleg akárki is vagy, ki jelenleg az én bemutatkozásomat olvasod!
Boldogan jelenthetem be, hogy - mint ahogyan immáron a címből is olvashatjátok, - én lennék az egyik új kritikaíró. Bizonyára már a címet meglátva hidegen hagy sokatokat ez a bejegyzés, - ezért is írom most, éjfélkor, - ámde úgy véltem, mielőtt belevetném magam ez a blog világának sűrűjébe -, annak ellenére hogy nem szeretek bemutatkozni, jobban szeretem, ha inkább megismernek - egy kis köszönő-féle illene.
Nos, először is, mindenekelőtt azt gondolom, mikor ezeket a sorokat írom, hogy legelőször illene megköszönnöm a blog szerkesztőségéből az összes tagnak, hogy itt lehetek. Szóval még egyszer köszönöm a lehetőséget nektek, igazán hálás vagyok, amiért olyan jónak véltétek elküldött kritikám, hogy bevettetek.
Mivel fogalmam sem volt kedves olvasók, hogy mégis mit írhatnék, ezért egyszerűen csak majdhogynem kimásoltam azokat a sorokat, melyeket a felvételkor a szerkesztőségnek lepötyögtem.
Az első blogom Az álmok néha valóra válnak… nevet viseli, - ami az első One Direction Fanfictionöm - melyet befejeztem, ámde újra átolvasva úgy gondoltam, újra kezdtem az akkori kezdetleges tanulatlanságom miatt a „Javított verzió” név alatt… Végül abból nem sok lett, pedig nyugodt szívvel állíthatom, nem vagyok egy olyan fajta, aki csak úgy abbahagy valamit; szeretem véghezvinni a dolgokat, amiket elterveztem.
Van egy másik blogom, - szintén fanfiction, immár egyik főszerepben Harry Styles - melyet egy társírómmal közösen írtam, azonban jelenleg szünetel, s valószínűleg egy ideig nem is lesz másképpen. Egyébként a címe: A zene az életem.
További van egy blogom, mely A kulisszák mögött címet viseli - nem meglepő módon ismét fanfic', ámde tán meglepetés, hogy Josh Devine az egyik fontos szereplő - és nemrégiben kezdtem bele... Habár ha megnyitjátok a linket, ezt ti is láthatjátok.
Emellett van egy negyedik, a Bloggers Life, ami lényegében azért jött létre, hogy interjúkat és egyebeket készítsek, ám teljes körű kritikát nem óhajtottam ott készíteni, - ami még inkább furcsább, hogy - annak ellenére, hogy dizájn-kritikát -, mint az olvasható is - vállalok.
És végül, de nem utolsó sorban van egy társszerkesztői blogom is, melyen kritikaíróként tevékenykedek. A blog címe Sweet Design és ezen a blogon szerezhettem első tapasztalataimat kritikaírás terén.
Ha kíváncsiak vagytok, nálam hogyan néz ki egy kritika, milyen hangnemet ütök meg és satöbbi, akkor a beküldött kritikát megtalálhatjátok itt – ugyanis nemrégiben elkészítettem róla a Sweet Designon.
Mit ígérhetek, ha tőlem kérsz kritikát? Remélem, a kritikámból észrevettétek, hogy őszinte vagyok. Úgy tartom, inkább legyen az ember fájdalmasan őszinte, mint kétszínű. Kritikaíróként az a dolgom, - akárcsak a többieknek, - hogy a valós véleményemet írtam le részletezve minden apróságot. Ugyanannyira kiemelni, ami nem tetszik és tanácsot adni, hogyan javíthasson rajta a kérő, mint lepötyögni azt, mit tartok szupernek. Számomra rettentően fontos, hogy minden apróságot átrágjak, - főleg, dizájn terén, - ugyanis - szerintem - a kritikakérő pontosan ezt várja el az írótól.
Apropó, szeretném kiemelni, hogy kritikámmal sohasem volt, s nem is lesz az a célom, hogy megbántsak másokat, ezáltal igyekszem illedelmes keretek között jelezni véleményem.
Törekszik választékosan fogalmazni, mely nem tudom, jelenleg mennyire jön át.
Ahogyan látjátok a Fanfictionök a főtémaköröm, ámde szívesen botlok bármibe, nem az alapján ítélek, hanem az író kifejezésmódja, írói minőssége döntő számomra – tehát, még képes vagyok csúnya kinézetű blogot is olvasni, amennyiben annyira megfogott a történet. Számomra maga a történet a fontos, az író elemek és nem főként a körítés vagy az, mennyi olvasója van egy blognak.
A kritériumok az kritikakérésnél a következő: chaten vagy az e-mail címemre (timidreams@gmail.com) írj egy kedves, udvarias - csak szeretném kihangsúlyozni, ugyanis olvastam már egyes mást különböző dizájnnal foglalkozó oldalakon, hirtelenjében fogalmam sincs, ezen az oldalon volt e ilyen, remélem, nem! - szöveget, melyekben örülnék, ha pontosan leírnád:
- milyenfajta kritikát szeretnél? Lehet:
o design – ekkor csak azt nézem
o történet - amennyiben több öt rész, plusz prológusnál szabd meg, melyik ötöt kellene véleményeznem (A prológust csak akkor nem véleményezem, amennyiben szeretnéd, hogy ne tegyem, ezt kérlek, jelezd akkor, előre!)
o teljes körű -, mely a kettő ötvözete, tehát ennél is, hogyha több öt rész, plusz prológusnál szabd meg, melyik ötöt kellene véleményeznem (A prológust csak akkor nem véleményezem, amennyiben szeretnéd, hogy ne tegyem, ezt kérlek, jelezd akkor, előre!)
- a blogod linkjét
Ha nem írod le, akkor teljes kritikát írok.
Ennyi lenne… illetve ha lenne külön kérés, mit nézzek igencsak meg, azt szintén írjátok akkor meg (példának okáért helyesírás).
Igyekszem:
- a dizájn-kritikát egy-két nap múltára hozni
- a történetes-kritikát
o amennyiben rövidebb – értsd: nagyjából 2000 szószámig, azaz nagyjából három-négy oldalas – bejegyzésűeket öt nap alatt hozni,
o míg amennyiben annál több egyes arányosságot követve az előzővel  
- a teljes körű, pedig nagyban függ a történet részétől, akárcsak a sima történetesbe -, tehát arra nem mondanék időpontot.
Fontosnak tartom elmondani, hogy a fentebb megemlített időpontok változhatnak pozitív és negatív irányba is, ám igyekszem ehhez tartani magam!
A visszaszámlálás kezdete az az óra és perc, mikor meglátom, válaszolok, s az előző(ke)t befejeztem, ami(k) ugyanennyi időbe telnek! Hogyha külön valamelyikünktől kéred, azt ott jelezd! Amennyiben nem írod le a blogod linkjét, nem tudom elkészíteni! Hogyha valamilyen design- vagy történetes-kritikát kérsz, majd azt elkészítem ne várt el, hogy teljes körűt kapj és azt sem, hogy miután ezt jelzed, egyből megkapd, főleg, ha van valaki előtted! Javítani csak addig javíts, míg vissza nem jelzek! Egyszerre, - hogy ne kelljen keresgélnetek, avagy akármi mást tennetek, - akárcsak a többiek, én is öt rendelést vállalok, utána beteltem!
Apropó, majdnem elfelejtettem, Timi Dreams vagyok… bár ez már a címben is látható.
Az egyik legfontosabbat utoljára hagytam, - a diákmunka, majd szüleim szabadsága miatt - mindössze augusztus negyedikétől tudom ezeket a rendeléseket elvállalni. Őszintén sajnálom! Remélem, megértitek!
Nos, mégiscsak azért hosszúra nyúlt rövidkének ígérkező szövegelésem, ellenben úgy érzem, most következett be az a pont, mikor tényleg mindent elmondtam.
Remélem, megérte elolvasni ezt a pár oldalt, s nem utolsó sorban meg lesztek elégedve kritikáimmal, melyekre csupán minden bizonnyal előre annyit fogok tudni mondani, őszinte lesz.
Szívesen várom a megadott szempontok szerint a kérést!
Az éjjeli baglyoknak további szép estét kívánok, míg az éppen alvóknak vagy aludni térőknek szép álmokat!
by: Timi

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése